Skip to main content

වරදකරුවන්ට නවාතැන්දීම

 

වරදකරුවන්ට නවාතැන්දීම.

අපරාධ නීතිය ශිෂ්ට සම්පන්න සමාජයක් පවත්වාගෙන යෑම සඳහා උපකාර වේ.  මිනිසුන් නීතිය අතට ගෙන කටයුතු කිරීම වැළැක්වීමද එහි එක් අරමුණකි.  මිනිසුන් එසේ කටයුතු කරන විට යහපාලනය පවත්වාගෙන යාම උගහටය.  මෙනිසා අන් අයට ද එසේ කටයුතු කිරීම සඳහා දෙවරක් සිතීම සැලැස්වීමට අපරාධ නීතියෙන් දඩුවම් ද හඳුන්වා දී තිබේ.  එපමණක් නොව අපරාධ නීතියේදී වැරදිකරුවන්ට නවාතැන් දීම ද වරදක් බවට පත්කර තිබේ.  අද අප සරලව විමසා බලන්නේ මේ ප්‍රතිපාදනයයි.

දණ්ඩ නීති සංග්‍රහයේ 209 වගන්තිය මීට අදාල වගන්තිය වේ.  ඒ අනුව යම් අයකු විසින්,

·        යම් වරදක් කරන ලද විටක,

·        වරද කල තැනැත්තා යැයි දන්නා වූ හෝ වරද කල තැනැත්තා යැයි විශ්වාස කිරීමට කරුණු ඇත්තා වූ තැනැත්තකුට,

·        රදට අදාළ නීත්‍යානුකූල දඬුවමින් ආවරණය කර ගැනීමේ අදහසින්,

·        නවාතැන් දෙන හෝ සඟවන හෝ උපකාර කරන හෝ නඩත්තු කරන්නේ නම්,

වරදක් කරන්නේ ය.  ඊට අදාළ දඬුවම 209 වගන්තියේ දී මෙසේ දක්වා තිබේ.

shall, if the offence is punishable with death, be punished with imprisonment of either description for a term which may extend to five years, and shall also be liable to fine;
 

and if the offence is punishable with imprisonment which may extend to ten years, shall be punished with imprisonment of either description for a term which may extend to three years, and shall also be liable to fine;

and if the offence is punishable with imprisonment which may extend to one year and not to ten years, shall be punished with imprisonment of the description provided for the offence for a term which may extend to one-fourth part of the longest term of imprisonment provided for the offence, or with fine, or with both. 

209 වගන්තියට අනුව මේ වරදට ව්‍යතිරේකයක් ඇත.  ඒ අනුව මෙසේ වරද කරන්නේ වරදකරුගේ සැමියා හෝ බිරිඳ නම් එවිට එය වරදක් නොවේ.

209 වගන්තියේ මීට අදාළ නිදර්ශනයක්ද ඇත. ඒ අනුව B කොල්ලකෑමේ වරද කළ බව දනිමින් ඔහුට ලැබිය හැකි නීත්‍යානුකූල දඬුවමෙන් ආවරණය කරගනු පිණිස දැන දැනම A විසින් B සඟවා ගනු ලබයි.  මෙහිදී අවුරුදු 10 දක්වා කාලයක බන්ධනාගාර ගත කිරීමකට B යටත් බැවින් අවුරුදු 3 ට වැඩි නොවිය හැකි කාලයක, දෙයාකාරයෙන් එක් ආකාරයක බන්ධනාගාරගත කිරීමකට A යටත් වේ.  ඔහු දඩයකට ද යටත් වේ.

මේ අනුව ලංකා අපරාධ නිතියේදී වරදකරුවකුට නවාතැන්දී දඬුවමින් බේරීමට කටයුතු කරන අයව සැහැල්ලුවෙන් සලකන්නේ නැත.  209 වගන්තියට අනුව වරදකරුවා යන්න නීතියෙන් ඔප්පුව තිබිය යුත්තක් නොවේ.  අවශ්‍ය වන්නේ වරදක් සිදු ව තිබීමත්, ඒ වරද සිදු කල තැනැත්තා අහවලා බව දැන ඒ අහවලාට රැකවරණය දීම පමණි.

නිදසුනකට ගෙදරකට කඩා පැන ගිනි තැබීමක් කරන අවස්ථාවක් ගන්න. ඒ ගිනි තැබීම තුලින් අනර්ථය, අයුතු ඇතුළුවීම, කොල්ලකෑම, සොරකම ආදී වැරදි කීපයක්ම විය හැක.  එම වරද කල අයවලුන්ව ඔබ දන්නා බව සිතන්න.

දැන් එම වරද කල අයව පොලීසිය විසින් සොයයි.  ඔබ ඔවුන්ට පෙර ඔහුව පොලීසියට අල්ලා ගැනීමට නොහැකි වන සේ සඟවා තබා ගනී.  එසේම ඒ අය ඔබේ බිරිඳ හෝ සැමියාද නොවේ.  දැන් ඔබ කරන්නේ දණ්ඩ නීති සංග්‍රහය යටතේ වරදකි.

මෙසේ වරදක් නිර්මාණය කර ඇත්තේ සියළු දෙනා මහජන ශිෂ්ඨත්වය ආරක්ෂා කිරීමට මිස එය කඩා දැමීමට කටයුතු නොකල යුතු නිසාවෙනි.

තවද, අපරාධ නඩු විධාන සංග්‍රහයට අනුව මෙවැනි වරදක් කරන අයකු වරෙන්තුවක් නැතිව අත්අඩංගුවට ගත හැකි අතර මුල් අවස්ථාවේදීම වරෙන්තුවක් ද නිකුත් කල හැක.  එසේම එය ඇප දිය නොහැකි වරදකි. එනිසා අවශ්‍ය නම් එවැනි වරදක් කරන අයකුට අපේක්ෂිත ඇපයක් ඉල්ලීමටද හැකියාව ඇත.

තවද මෙවැනි වරදක් කරන අයකුට එරෙහිව අපරාධ නඩු විධාන සංග්‍රහ පනතේ 135 වගන්තියේ සීමා අදාළ නොවන නිසා පුද්ගලික පැමිණිල්ලක් වුවද ඉදිරිපත් කල හැක.

මේ අනුව බැලූවිට වරදකරුවකුට නවාතැන් දීම යනාදී වැරදිකරුවන්ව ආරක්ෂා කිරීමට කරනු ලබන කටයුතු ලංකා නීතියේදී පිළිනොගන්නා අතර (ව්‍යාතිරේඛී අවස්ථාවකට යටත්ව) එකී කටයුතු කරන අයට දඬුවම් ද ලබා දීමට කටයුතු කරනු ඇත.

Comments

Popular posts from this blog

“66 නඩුකර”

                    zz66 kvqlrZZ - flá úuiqula 1979 අංක 44 දරණ ප්‍රාථමික අධිකරණ නඩු විධාන පනතේ 66 වගන්තිය සම්බන්ධයෙන් ලිපියක් සකස් කර දෙන මෙන් කරනු ලැබූ ඉල්ලීමක් අනුව මෙම කෙටි ලිපිය සකසන ලදි. කෙසේ වෙතත් 66 නඩුකර සම්බන්ධයෙන් නොයෙකුත් ලිපි, පොත්පත් පලව ඇති බවද සඳහන් කිරීමට කැමැත්තෙමි. ඒවා ද අධ්‍යනය කොට වැඩි දැනුමක් ලබා ගැනීම ඔබගේ කාර්යයයි. 1979 අංක 44 දරණ ප්‍රාථමික අධිකරණ නඩු විධාන පනත - ප්‍රාථමික අධිකරණයන්හි කාර්ය පටිපාටිය විධිමත් කිරීම සඳහා සහ ඒ සම්බන්ධ කරුණු සඳහා විධිවිධන සැලැස්වීම මෙම පනතේ අරමුණ වේ. ඒ අනුව ප්‍රාථමික අධිකරණයන්හි සිවිල් සහ අපරාධ අධිකරණ බලය මේ පනතේ හා වෙනත් යම් ලිඛිත නීතියක විධිවිධානවලට යටත්ව තනි අධිකරණ බලය විය යුතු වේ. මෙම පනත යටතේ ප්‍රාථමික අධිකරණයට විමසීමට බලය  පවරා ඇති නඩු කටයුත්තක් ලෙසින් 66 නඩුකරය හැඳින්විය හැක. පනතේ 7 වන පරිච්ඡේදය - ඉඩම් වලට බලපාන්නාවූ ද සාමය කඩවීමේ තර්ජනයක් ඇත්තා වූ හෝ සාමය කඩවීමට ඉඩකඩ ඇත්තා වූ හෝ ආරවුල් පිළබඳ විභාග කිරීමට අධිකරණ බලය පනතේ 7 වන පරිච්ඡේදයෙන් ප්...

An action by a wife for damages, against the woman with whom her husband has committed adultery.

Law of Divorce - adultery - prescription on matrimonial offences - damages - 'consortium' IN THE COURT OF APPEAL OF THE DEMOCRATIC SOCIALIST REPUBLIC OF SRI LANKA                                                 Natalie Manel Antionette Abeysundara  v.  Nazeema Sithy Arifa Ameen aliasKanthika Chitral Saranalatha Abeysundara nee Edirisighe.                                         CA 63/2004(F) DC Colombo 97502/M                       ...

සිවිල් වරෙන්තුව පිළිබඳව කෙටි විමසුමක්

    සිවිල් වරෙන්තුව පිළිබඳව කෙටි විමසුමක්. මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයේ වරෙන්තුව ගැන නොදන්නා කෙනෙක් නැත. සමහරුන් ඒ සඳහා දැඩි බියක් දක්වයි. මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයෙන් නිකුත් වූ වරෙන්තු ඇති සැඟ වී සිටින අයවලුන් විශාල ප්‍රමාණයක් පසු ගිය දිනවල පොලීසිය අත්අඩංගුවට ගෙන ඇත්තේ ය. කෙසේවෙතත් දිසා අධිකරණයෙන් නිකුත් වෙන වරෙන්තු පිළිබඳව ජනතාවට ඇත්තේ එතරම් දැනුමක් නොවේ. මෙනිසා මෙම ලිපියෙන් ඒ පිළිබඳව කෙටි හැඳින්වීමක් සිදු කිරීමට බලාපොරොත්තු වෙමි. දිසා අධිකරණයෙන් සාක්ෂිකරුවකු සඳහා නිකුත් කරන වරෙන්තුවක් සාමාන්‍ය භාවිතාව අනුව සිවිල් වරෙන්තුවක් ලෙසින් හැඳින් වේ. දිසා අධිකරණයක නඩුවක් සඳහා සාක්ෂිකරුවකු ආකාර දෙකකට සාමාන්‍යයෙන් කැඳවනු ලැබේ. එකක් සිතාසි මත ය. අනෙක වන්නේ පාර්ශ්වකරුවන් විසින් ඔවුන්ගේ මෙහෙයවීමෙන් ය. මෙයින් පාර්ශ්වකරුවන්ගේ මෙහෙයවීම සම්බන්ධයෙන් වන විට වරෙන්තු අදාළ නොවේ. දිසා අධිකරණයක නඩු විභාගයක් සඳහා සාක්ෂි කැඳවීමට අවශ්‍ය වූ විට පාර්ශ්වකරු විසින් සාක්ෂි ලැයිස්තුවේ දක්වා ඇති සාක්ෂිකරුවන් වෙනුවෙන් ඒ සඳහා ඉල්ලීමක් කළ යුතු වේ. එවැනි සිතාසියක තිබිය යුතු කරුණු කීපයක් වේ. සිවිල් නඩු විධාන සංග්‍රහයට ...