Skip to main content

බෙදුම් නඩු තීන්දුවක් ක්‍රියාත්මක කිරිමේ දී වැදගත් වන කරුණක්.

 



බෙදුම් නඩු තීන්දුවක් ක්‍රියාත්මක කිරීමේ දී එනම් බුක්ති බලපත්‍රයක් ක්‍රියාත්මක කිරීමේ දී ‘කාලය‘ වැදගත් සාධකයකි. බෙදුම් නීතියේ 52 වන වගන්තියට අනුව අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශයේ දිනයේ සිට හෝ අභියාචනයක් කරනු ලැබුවේ නම්  එම අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය ස්ථිර කරන ලද අභියාචනය පිළිබඳ අවසාන තීන්දු ප්‍රකාශයේ දිනයේ සිට අවුරුදු දහයක් ඇතුළත මෝසමක් මගින් අදාළ ඉල්ලීම කළ යුතු වේ.

මෙහි දැක්වෙන අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශයේ දිනය යන්න බුක්ති බලපත්‍රයක් ක්‍රියාත්මක කිරීමේ දී වැදගත් ය. ඒ අනුව බෙදුම් නීතියේ 36 වන වගන්තියේ දී දැක්වෙන්නේ මිනින්දෝරුවරයා විසින් යෝජිත බෙදා වෙන් කිරීමේ ක්‍රමය මද වෙනස් කිරීම් සහිතව හෝ රහිතව අනුමත කොට ඒ අනුව අවසාන තීන්දු ප්‍රකාශය වාර්තා ගත කළ හැකි බවයි. මෙනිසා අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශයේ දිනය වන්නේ 36 වන වගන්තිය අනුව යෝජිත බෙදා වෙන් කිරීම අනුමත කරනු ලැබූ දවස ය.

මෙදිනම අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය නඩුවට ඉදිරිපත් නොවන බව සාමාන්‍ය තත්ත්වයකි. සමහරක් අවස්ථාවලදී අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය, පිඹුර අනුමත කොට වසර ගණනකට පසුව ඉදිරිපත් වන අවස්ථාද දැකිය හැකි වේ. නමුත් ඒ ආකාරයට අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය නඩුවට ඉදිරිපත් කිරීම ප්‍රමාද වීමේ හේතුව නිසා අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශයේ දිනය, ඒ අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය නඩුවට ඉදිරිපත් කරන දිනය වන්නේ නැත.

කෙසේවෙතත් බුක්ති බලපත්‍ර ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා ඉල්ලීම් කිරීමේ දී අවසන් තීන්දු ප්‍රකාශය සකසා අධිකරණයට ඉදිරිපත් කිරීමෙන් පසුව අත්සන් තැබූ දිනය මත රැඳී කාලය ගණනය කොට ඉල්ලීම් කරන අවස්ථා ද වේ. එකී ගණනය කිරීම පෙර කී 36 වන වගන්තිය අනුව නිවැරදි වන්නේ නැත. මෙය බුක්ති බලපත්‍රයක් ක්‍රියාත්මක කිරීමට ඉල්ලීමක් කිරීමේ දී වැදගත් වන කරුණකි.

Comments

Popular posts from this blog

“66 නඩුකර”

                    zz66 kvqlrZZ - flá úuiqula 1979 අංක 44 දරණ ප්‍රාථමික අධිකරණ නඩු විධාන පනතේ 66 වගන්තිය සම්බන්ධයෙන් ලිපියක් සකස් කර දෙන මෙන් කරනු ලැබූ ඉල්ලීමක් අනුව මෙම කෙටි ලිපිය සකසන ලදි. කෙසේ වෙතත් 66 නඩුකර සම්බන්ධයෙන් නොයෙකුත් ලිපි, පොත්පත් පලව ඇති බවද සඳහන් කිරීමට කැමැත්තෙමි. ඒවා ද අධ්‍යනය කොට වැඩි දැනුමක් ලබා ගැනීම ඔබගේ කාර්යයයි. 1979 අංක 44 දරණ ප්‍රාථමික අධිකරණ නඩු විධාන පනත - ප්‍රාථමික අධිකරණයන්හි කාර්ය පටිපාටිය විධිමත් කිරීම සඳහා සහ ඒ සම්බන්ධ කරුණු සඳහා විධිවිධන සැලැස්වීම මෙම පනතේ අරමුණ වේ. ඒ අනුව ප්‍රාථමික අධිකරණයන්හි සිවිල් සහ අපරාධ අධිකරණ බලය මේ පනතේ හා වෙනත් යම් ලිඛිත නීතියක විධිවිධානවලට යටත්ව තනි අධිකරණ බලය විය යුතු වේ. මෙම පනත යටතේ ප්‍රාථමික අධිකරණයට විමසීමට බලය  පවරා ඇති නඩු කටයුත්තක් ලෙසින් 66 නඩුකරය හැඳින්විය හැක. පනතේ 7 වන පරිච්ඡේදය - ඉඩම් වලට බලපාන්නාවූ ද සාමය කඩවීමේ තර්ජනයක් ඇත්තා වූ හෝ සාමය කඩවීමට ඉඩකඩ ඇත්තා වූ හෝ ආරවුල් පිළබඳ විභාග කිරීමට අධිකරණ බලය පනතේ 7 වන පරිච්ඡේදයෙන් ප්...

An action by a wife for damages, against the woman with whom her husband has committed adultery.

Law of Divorce - adultery - prescription on matrimonial offences - damages - 'consortium' IN THE COURT OF APPEAL OF THE DEMOCRATIC SOCIALIST REPUBLIC OF SRI LANKA                                                 Natalie Manel Antionette Abeysundara  v.  Nazeema Sithy Arifa Ameen aliasKanthika Chitral Saranalatha Abeysundara nee Edirisighe.                                         CA 63/2004(F) DC Colombo 97502/M                       ...

සිවිල් වරෙන්තුව පිළිබඳව කෙටි විමසුමක්

    සිවිල් වරෙන්තුව පිළිබඳව කෙටි විමසුමක්. මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයේ වරෙන්තුව ගැන නොදන්නා කෙනෙක් නැත. සමහරුන් ඒ සඳහා දැඩි බියක් දක්වයි. මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයෙන් නිකුත් වූ වරෙන්තු ඇති සැඟ වී සිටින අයවලුන් විශාල ප්‍රමාණයක් පසු ගිය දිනවල පොලීසිය අත්අඩංගුවට ගෙන ඇත්තේ ය. කෙසේවෙතත් දිසා අධිකරණයෙන් නිකුත් වෙන වරෙන්තු පිළිබඳව ජනතාවට ඇත්තේ එතරම් දැනුමක් නොවේ. මෙනිසා මෙම ලිපියෙන් ඒ පිළිබඳව කෙටි හැඳින්වීමක් සිදු කිරීමට බලාපොරොත්තු වෙමි. දිසා අධිකරණයෙන් සාක්ෂිකරුවකු සඳහා නිකුත් කරන වරෙන්තුවක් සාමාන්‍ය භාවිතාව අනුව සිවිල් වරෙන්තුවක් ලෙසින් හැඳින් වේ. දිසා අධිකරණයක නඩුවක් සඳහා සාක්ෂිකරුවකු ආකාර දෙකකට සාමාන්‍යයෙන් කැඳවනු ලැබේ. එකක් සිතාසි මත ය. අනෙක වන්නේ පාර්ශ්වකරුවන් විසින් ඔවුන්ගේ මෙහෙයවීමෙන් ය. මෙයින් පාර්ශ්වකරුවන්ගේ මෙහෙයවීම සම්බන්ධයෙන් වන විට වරෙන්තු අදාළ නොවේ. දිසා අධිකරණයක නඩු විභාගයක් සඳහා සාක්ෂි කැඳවීමට අවශ්‍ය වූ විට පාර්ශ්වකරු විසින් සාක්ෂි ලැයිස්තුවේ දක්වා ඇති සාක්ෂිකරුවන් වෙනුවෙන් ඒ සඳහා ඉල්ලීමක් කළ යුතු වේ. එවැනි සිතාසියක තිබිය යුතු කරුණු කීපයක් වේ. සිවිල් නඩු විධාන සංග්‍රහයට ...